Cults of Cthulhu exploreaza latura umana a lumii intunecate si infioratoare a celor care venereaza abominatia moarta, dar visatoare, cunoscuta sub numele de Marele Cthulhu. Aici, oameni tulburati incearca sa gaseasca un sens intr-un univers fara speranta si sa-si afle scopul in vietile lor efemere si insignifiante. Aceasta este lumea Cultului lui Cthulhu si a celor care ii aud chemarea intunecata.
In Call of Cthulhu, multi servesc fortele extraterestre ale universului si cauta sa schimbe favoruri pentru putere. Insa exista un cult insidios care se ridica deasupra celorlalte: Cultul lui Cthulhu, care a infiltrat civilizatia umana in secret, inca dinainte de aparitia acesteia. De la istoria variatelor sale forme pana la personalitatile sale remarcabile, acest ghid prezinta nu doar culte Cthulhu gata de utilizat, ci si sfaturi pentru crearea unor culte unice, care sa le dea batai de cap investigatorilor din jocurile si campaniile tale.
Aici se deschide o poarta infioratoare. In interior, sunt explorate in profunzime complexitatile cultelor Cthulhu si variatele lor permutari. Ca Keeper, scriitor sau povestitor, aceasta carte poate fi folosita ca o unealta care sa te inspire sa extinzi si sa creezi ceva cu totul nou, dar care ramane inradacinat in mitologia intunecata a lui Cthulhu.
Cults of Cthulhu te ghideaza in crearea unor antagonisti complexi si credibili pentru scenariile si campaniile tale – personaje negative care sunt mai mult decat simpli adepti in robe, fara chip, si care, poate, intruchipeaza cea mai terifianta amenintare din intreaga Mitologie.
- O istorie a cultelor Cthulhu.
- Cinci culte Cthulhu complet dezvoltate, gata sa fie incorporate in jocuri.
- Acoperirea perioadei Victoriene pana in zilele noastre.
- Secrete nemaivazute ale Maestrilor Nemuritori.
- Ghid detaliat pentru crearea cultelor si a liderilor acestora in campanii.
- “Fisa Cultului” speciala pentru a inregistra cultele create.
- Profile pentru o gama variata de adepti, noi creaturi monstruoase legate de Cthulhu, artefacte si vraji.
- Trei scenarii care acopera Cthulhu by Gaslight, anii ’20 si epoca moderna.
- Cthulhu in tomurile mitologice.
Continut pentru adulti - Aceasta carte abordeaza teme mature si este destinata jucatorilor maturi.
Acest supliment este cel mai bine folosit impreuna cu jocul de rol Call of Cthulhu si, optional, cu suplimentul Pulp Cthulhu, ambele disponibile separat.
Capitolele
Capitolul 1: Istoria Cultului lui Cthulhu – o colectie de relatari istorice despre evenimente posibil conectate cu venerarea Marelui Cthulhu, de la cercetarile lui Mildred Schwartz din anii 1920 pana la informatiile moderne colectate de David Eberhart, un student la film documentar.
Capitolul 2: Culte Cthulhu – o analiza detaliata a cinci culte Cthulhu din diferite perioade istorice. Fiecare exploreaza istoria, credintele si structura sociala ale acestor culte, detaliind liderii si membrii lor importanti, impreuna cu idei de complot si povesti posibile.
- Ordinul Inaltat al lui Morpheus: Londra, 1890, unde cei bogati si elitisti nu sunt satisfacuti de puterea si influenta obisnuite.
- Cultul din Mlastina Louisiana: un cult Cthulhu brutal, dezmembrat de inspectorul Legrasse in 1907, in mlastinile de langa New Orleans.
- Societatea Celor Angelici: un cult infloritor in anii ’20 in Los Angeles, care se hraneste cu cei care vin in California in cautarea visului, doar pentru a ramane fara speranta.
- Ordinul Ezoteric al lui Dagon: un studiu asupra cultului din Innsmouth, unde venerarea lui Cthulhu face parte dintr-un plan mult mai mare.
- Biserica Stiintei Perfecte: un cult modern care foloseste psihologia si tehnologia pentru a pregati umanitatea pentru venirea Marelui Cthulhu.
Capitolul 3: Crearea unui Cult Cthulhu – detaliile crearii unui cult propriu Cthulhu, explicand ce il face diferit de alte tipuri de culte mitologice si prezentand structuri organizationale. Ofera un proces pas cu pas pentru crearea unui cult de la zero, explorand aspecte precum finantarea, recrutarea si organizarea. Include sfaturi pentru crearea unui lider de cult, o piesa esentiala in orice cult. Trei culte exemplu sunt incluse pentru a demonstra metoda si pentru inspiratie.
Capitolul 4: Adepti, Monstri si Artefacte – resurse pentru Keepers, incluzand profile pentru o gama larga de adepti generici, dar si creaturi monstruoase si aliate extraterestre. Include o analiza detaliata a Maestrilor Nemuritori si sfaturi pentru crearea acestora. Capitolul detaliaza, de asemenea, noi artefacte supranaturale si vraji pentru a provoca cosmaruri investigatorilor.
Capitolele 5 pana la 7: Scenarii – o colectie de trei aventuri, situate in perioade si locatii diferite. Fiecare ofera o baza pentru joaca extinsa si poate fi folosita pentru a crea noi campanii. Scenariile pot fi jucate separat sau legate intre ele pentru a crea o imagine mai ampla a Cultului lui Cthulhu in timp si in lume. Desi structurate pentru perioade diferite, ele pot fi adaptate pentru a permite jocul intr-o singura perioada, fie anii 1920–1930, fie era moderna.
- Darul lui Loki: Londra, anii 1890, unde investigatorii trebuie sa examineze moartea unui tanar muzician talentat care aparent s-a sinucis. Acest scenariu exploreaza latura intunecata a artei si muzicii, reflectand bolile societatii asupra investigatorilor.
- Setea Ingerului: Los Angeles, anii ’20, unde investigatorii sunt angajati de o tanara al carei tata, sofer de taxi, a disparut. Acest scenariu exploreaza puterea religiei, a comunitatii si a familiei si modul in care acestea sunt distorsionate pentru a servi unui scop intunecat.
- Visul unui Zeu: plasat in 2021, unde investigatorii trebuie sa urmareasca un prieten in inima orasului Chicago. Aceasta aventura analizeaza modul in care tehnologia poate ajuta un cult, oferind bogatie si influenta corporativa pentru a trezi Zeii Vechi.
Anexe – acopera sugestii pentru lecturi suplimentare si inspiratie, folosirea tomurilor mitologice in cercetarile despre Cthulhu, si colectii de materiale pentru jucatori si harti din scenarii.